گاه‌نوشت‌های یک زریر
گاه‌نوشت‌های یک زریر

گاه‌نوشت‌های یک زریر

و کپر سایه بان تابستانه ی ما

بعضی چیزها را نمی شود انکار کرد. مثل طعم هندوانه‌هایی که از مزرعه می‌چیدیم.در خنکای کپر چوبی مزرعه می نشستیم و گویی شیرین‌ترین حس جهان میان تمام وجودمان جاری بود. 

تابستان پر بود از بوی گلهای ریز و بنفش شبدر،تنهایی،کتاب، آب قنات قدیمی روستا و زمین های شالی. اعتقاد دارم زندگی نقاشی ذهن آدمی ست و تابستان و کودکی و آن بوم زیبایی که همیشه در تصور است را الانم می شود با خود داشت. هنوز هم از گل های یاس زرد کنار بلوار می شود لذت برد. باغچه‌ی کوچک ریحان و جعفری داشت. میان باغچه‌ کپر چوبی زد و با زندگی عاشقانه تا کرد. 

امروز وسایل را آماده می کنم  و فردا با دوستم میریم باغچه. تنهایی و سکوت باغچه کلی به دلم ذوق می آورد. دوستش دارم. مثل لینوکس عزیز، مثل موسقس ناب سنتی، مثل یوتیوب موزیک، مثل سوز دل علیرضا قربانی ،‌مثل پیاده روی های اول صبح  . . .

آرامش خردادی

داشتم دنبال اکانت پرمیوم  یوتیوب بودم که متوجه شدم با همین اکانت هم یوتیوب و هم یوتیوب موزیک کاملا باز میشه. دیروز اکانت رو خریدم و کلی از موزیک ها دارم لذت میبرم. یوتیوب رو هم که همیشه مشتری پای ثابتش بودم. 

ابزارهای زندگی چقدر می تونن آرامش هدیه بدند.

امید نور سحرگاهی ست

امید مثل پیام کاشته شد کنار علمک گاز مغازه ست. باید صبور بود و خوش بین . خدا به این ایمان همراه با خوش بینی نتیجه می‌بخشد. 

و قبل از اینکه بدهند باید شاکر باشیم . 

جمعه و تمام کودکی تاریکم

عصر جمعه است. همانی که تمام سال‌های کودکی را بیزارش بودم. اما دوست دارم صلح باشم . توپ را برداشته و کودکانه شادی بچینم میان دویدن های عصر خرداد.

به وقت دوباره زیستن

صبح است. میانه ی پارک با برکت روی میز سیمانی پینگ پونگ نشسته و موسیقی بی‌کلام بر گوش سعی  دارم تا زیبایی‌های بیشتری را از زندگی بچینم . 

خب تر روز چیزهایی هست که آدمی را کلافه کند. استارت دنا اذیت می‌کند، ساعت کاری تغییر کرده و لینوکس رو باز تغییر دادم. پسر از کلاس و آزمون خسته س و دستگاه خانه‌ی پدر خوب کار نمیکند.

اما مگر قرار است همه‌ی جهان به ساز من باشد!!؟ و مگر می‌شود آدمی بی‌دغدغه باشد!؟ چهار اثر خانم شین را میخوانم. سعی میکنم مبارزه نکنم. سعی میکنم بپذیرم و بگذارم خیلی چیزها رو خدا درستشان کند.

من و کتاب‌ها

و کتاب ها آرامش کودکانه را به ابدیت رنگ میزنن. هر آنچه باید باشد آنجاست. میان دل تجسم‌گر آدمی ، و فقط کافی‌ست که بخوانی‌اش . 

پیش از آنکه بخوانی اجابت می‌کند.


اینروزها چهار اثرِ خانم اسکاوِل‌ شین رو لذت میبرم.

باغچه ی امید

دیروز باغچه بودیم. یکی از دوستان بی معرفتی کرده بود و لوله های اصلی آبیاری قطره ای رو با رد شدن ماشینش به فاک داده بود. مجبور شدیم با لوله های باغ همسایه آبیاری کنیم. تا ظهر زیر آفتاب سوختیم . خدا رو شکر درخت‌ها عالی شدن بودن. چقدر سختی کشیدیم تا این شد. الان دیگه میشه باغ صداش کرد. پر از امید. پر از سکوت. پر از اصل آدمی . 

خدایا شکر 

اعجاز یا اعجاب زیستن

من بدان که پیش روی من است با اعجاب مینگرم‌. 

و چه دلنشین است زندگی در پناه جهان ، اینکه ایمان داشته باشم تمام هستی آنِ من است. 

و اینگونه مرگ نیز نقاشی هفت رنگ پرهای مرغ زنبورخوار است. 

تربیت خود

بیرونم. با بچه های اداره هستم و همه از هر دری و از هر دردی میگن. ساکتم. یه گوشه ایستادم و فقط دارم گوش میدم . خوب میدونم هیچ حرفی توی هیچ جمعی فایده ای نداره. 

و چقدر آرومم وقت سکوت . 

عشقی به نام خرداد

خرداد رفیق روزهای خوش من ، با گرمای  گندم پزونش داره به نیمه میرسه. همیشه برام دوست داشتنی بود. خرداد دوست تنهایی های من بوده و هست. من و خرداد و صحرا و کتاب . چقدر ذوق داره که چنین مونسی همیشه هست و چه سعادتی که هنوز همون شوق کودکانه رو بهش دارم، گویی همین امروز میخام آخرین امتحان سال رو بدم و کتاب رو کناری گذاشته و برم سراغ تنهایی و دشت و گوسفند‌های پدر . 

خدایا بابت تمامی این هدیه ها شکر

و میدونم که ماها نامیرا هستیم